Over ons

Onze geschiedenis

ELECTRO DEPOT Onze geschiedenis

Een winkel met Low Cost huishoud- en multimediatoestellen

ELECTRO DEPOT is een LOW COST winkelketen die huishoudtoestellen verkoopt aan de laagste prijzen.
Dit concept dat in augustus 2003 werd opgericht door Pascal Roche en Philéas Réant is sterk geïnspireerd op de Amerikaanse en Europese LOW COST-distributiemerken (vb: COSTO of COLRUYT).

De eerste winkel van ELECTRO DEPOT opende in 2004 in Noord-Frankrijk.

Eind 2014 telden we 62 winkels in Frankrijk, 1 website voor verkoop en meer dan 1.300 werknemers.
Maar ELECTRO DEPOT is in de eerste plaats een sterke ontwikkeling voor de komende jaren, zowel in België als in andere Europese landen.

  • 3 winkels in 2004, 62 winkels in 2014

  • 1 website voor verkoop (België & Frankrijk)

Een sterke aanwervingsdynamiek en nieuwe openingen zijn voorzien.

In 2014 realiseerden we:

  • 360 aanwervingen, waaronder 316 medewerkers en 43 managers, in Frankrijk.

  • 30 interne promoties bvan medewerkers naar nieuwe verantwoordelijkheden als Floor Manager of Winkeldirecteur (80 in drie jaar)

Met jaarlijks 250 geplande aanwervingen voor in België en Frankrijk, wordt de dynamiek van ELECTRO DEPOT bevestigd, met verdere ontwikkelign inde toekomst dankzij een twintigtal openingen in de pijplijn.

Ons concept

ELECTRO DEPOT Ons concept

ELECTRO DEPOT is gebaseerd op een dubbel vernieuwend concept, zowel wat de distributie, maar ook het menselijk vlak betreft. personeels beleid en het beheer van de teams zijn een uitzondering in de discountl.

HET PRINCIPE VAN ELECTRO DEPOT: HET HELE JAAR DOOR EENVOUD EN LAGE PRIJS.

Als echt alternatief voor de klassieke distributie dekt: ELECTRO DEPOT alle behoeften voor de uitrusting van gezinnen (huishoudelektro, beeld, geluid, micro, multimedia...) en richt zich tot iedereen die nuttig, eenvoudig, slim en goedkoper willen kopen.

De winkels liggen aan de rand van grote steden en strekken zich uit over oppervlaktes tussen 1.500 tot 2.000m² en trekken de kaart van de eenvoud. Geen overdreven decoratie, er wordt voorrang gegeven aan producten en prijzen. De producten worden uitgesteld op paletten en in de originele verpakking zoals in een magazijn. Ze zijn nieuw, eerste keus en genieten 2 jaar garantie.

We geven niet toe aan de trend van uitzonderlijke aanbiedingen die in de tijd beperkte zijn, onze prijzen zijn het hele jaar door laag, elke dag, elke week. Dat is het motto
dat ELECTRO DEPOT sinds haar oprichting hanteert. Een filosofie die we dagelijks in de praktijk brengen in al onze winkels.

KWALITEITSPRODUCTEN AAN DE LAAGSTE PRIJS: HOE DOEN WE DAT ?

Met alle middelen poogt ELECTRO DEPOT haar klanten zo goedkoop mogelijke producten aan te bieden.

  • Bestellen in grote hoeveelheden om betere prijzen te verkrijgen.

  • Een beperkt aanbod, waarbij eerst producten gekozen worden die de beste prijs-kwaliteit-gebruikverhouding hebben.

  • De Ervaring en knowhow van haar aankopers die elke dag onderhandelen om de onze klanten tde beste deals aan te kunnen aan bieden.

  • Een permanente "besparing" op nutteloze kosten waar mogelijk. Dat is bovendien waarom de winkels sober zijn, zonder overdreven luxe en alle producten op rekken worden uitgestald worden.

  • Eigen merken die verbonden zijn met het en erkend worden om hun uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Resultaat: ELECTRO DEPOT past prijzen toe die gemiddeld 20% lager zijn dan de marktprijs.

Best place to work

ELECTRO DEPOT Best place to work

HET KLASSEMENT GREAT PLACE TO WORK 2014 EN 2015 IN FRANKRIJK: EEN “LOW COST” BEDRIJF IN DE TOP 10.

Zo is Electro Dépôt als enige “low coster” binnen 160 deelnemende Franse bedrijven in 2014 binnengekomen op een negende plaats en in 2015 gestegen naar de zevende plaats in de ranking.

Dit klassement toont aan dat een discount-concept (Every Day Low Price) gepaard kan gaan met een Best Place To Work-strategie voor onze medewerkers, een fundamentele pijler is van de Internationale Visie van Electro Dépôt.

Een interne enquête over het management en de professionele evolutie.

Om voortdurend in goede verstandhouding te werken met de loontrekkenden omtrent de uitbreiding van de onderneming , maar ook om de werkomstandigheden te verbeteren, luisteren we naar de mening van onze medewerkers over het bedrijf, de strategie, het management en hun eigen professionele evolutie.

HET WELZIJN VAN DE LOONTREKKENDEN EN DE AANWERVING BEVORDEREN DOOR EEN PERMANENTE EVOLUTIE.

Wat de arbeidsomstandigheden betreft, wensen we nog verder te gaan; zo is een specifiek actieplan voor het verbeteren van de arbeidsomstandigheden lopende.

Sinds 2008 werkt het bedrijf aan een proces met "INTERNATIONALE VISIE". Het doel om de onderneming ELECTRO DEPOT van morgen te ontwikkelen en te bouwen om zo de ambitie met alle teams te delen.

In 2012 droegen alle werknemers hun steentje bij en hebben we samen 7 werven voor verbetering vastgelegd. Deze werven worden geleid door personen op de werklvoer die haalbare doelstellingen bepalen voor het volledige bedrijf.

Collectieve prestatie en persoonlijke ontwikkeling van elke werknemer: twee grote troeven die bijdragen tot het succes van ELECTRO DEPOT en die voortdurend blijven bijdragen tot de ontwikkeling en het succes.

In 2013 ging Electro Depot Frankrijk in het kader van de "Airbus Academy", voor interne opleiding van topmanagers, een partnerschap aan met Airbus. We werden gekozen door de Europese marktleider op het vlak van Aeronautica om 4 van hun toekomstige managers te verwelkomen en te laten nadenken over de problematiek die verbonden is met de distributie. De ontdekking van ons merk maakt integraal deel uit van hun opleidingsparcours 4binnen Airbus.

Duurzame ontwikkeling

Een sterk partnerschap met de vereniging

À Chacun son Everest helpt kinderen met leukemie of kanker om "beter te genezen" dankzij het beklimmen van "hun Everest". De vereniging steunt op de kracht van de symbolische parallel tussen de moeilijkheid om een bergtop te beklimmen en om een ziekte te overwinnen. Het gevecht van het kind was moeilijker dan de Everest beklimmen, het heeft een echte Everest, mooier, sterker, de zijne/hare overwonnen. Elk jaar worden 15 tot 20 weken stage georganiseerd, die financieel volledig gedragen worden door de Vereniging.

"À Chacun son Everest " heeft Chamonix als basis en wordt geleid door dokter Christine JANIN, die de Everest (8 846 meter) reeds beklom.

Door de volledige opbrengst van de verkoop van ELECTRO DEPOT winkeltassen door te storten, kan de vereniging meer stages voor zieke kinderen aanbieden. We werken eveneens mee aan het inrichten van verblijfplaatsen door de vereniging een deel van het nodige huishoudmateriaal te schenken. We stellen alle videomateriaal ter beschikking zodat de kinderen hun exploten op de bergtoppen van Chamonix steeds opnieuw en opnieuw kunnen bekijken.

Kernpunten: opleiding, interne promotie,...

  • Alle werknemers spelen een rol in het bepalen van de strategie van de onderneming.

  • Oprichting van een interne Academie om interne promotie te bevorderen: de ELECTRO DEPOT Académie.

  • Verplicht opleidingsparcours voor iedereen.

  • Het delen van de waarde die door de werknemers gecreëerd wordt.

  • Optimaliseren van de logistieke stromen om de impact op het milieu te verminderen.

Onze waarden

ELECTRO DEPOT Onze waarden

Passie

Onze werknemers zijn gepassioneerd door onze producten, ons concept en hun job.

Solidariteit

Onze werknemers werken samen in een echte team spirit en maken deel uit van de onderneming die elke dag opgebouwd wordt en elke dag groeit. Elkaar helpen, empathie, beschikbaarheid, engagement naar anderen toe en transparantie zijn de gemeenschappelijke waarden van al onze werknemers.

Eenvoud

De relatie tussen onze werknemers zijn eenvoudig, net als het uitzicht van onze winkels.

Onze verkooppunten

ELECTRO DEPOT Onze verkooppunten

Flandre

  • Kortrijk

    Opening in November 2017

    Ring Shopping Ringlaan, 34 8500 Kortrijk

    8500 Kortrijk

    Bekijk de aanbiedingen

  • Oostende

    Opening in Augustus 2017

    Electro Depot oostende Torhoutsesteenweg, 631 8400 Oostende

    8400 oostende

    Bekijk de aanbiedingen

Bruxelles

Wallonie

Onze kerncijfers

ELECTRO DEPOT Onze kerncijfers
Aantal loontrekkenden
Aantal winkels
Verhouding van interne promoties
Aantal interne promoties per jaar
Sluiten
Created by Chapristi
Sluit de banner

« Door verder te gaan met uw navigatie, gaat u akkoord met het gebruik van cookies om stappen te ondernemen om uw ervaring op de site te verbeteren. Klik hier voor meer informatie »

Ok